The Role of The Teacher in Instruding Character Values in Autistic Students
Abstract
The purpose of this research is to find out the teacher's role in instilling character values in the Nunumeu Soe State Special School. The approach used in this research is a qualitative approach with descriptive methods. The results obtained in this study are: The teachers at the Soe Special School have carried out their roles well as role models, inspirations, motivators, dynamists and evaluators in instilling character values in autistic children.
Downloads
References
Abubakar, A., & Badril, S. (2021). Pelayanan Pendidikan Agama Pada Anak Berkebutuhan Khusus Di Kota Parepare. Educandum. https://blamakassar.e-journal.id/educandum/article/view/550
Afriyani, D. (2021). Manajemen emosi konselor dalam pola pengasuhan anak autis di yayasan peduli anak Desa Langko Kecamatan Lingsar. etheses.uinmataram.ac.id. http://etheses.uinmataram.ac.id/1983/
Agustini, A. (2019). Penerimaan diri orang tua terhadap anak autisme (study kasus di desa pulau harapan kec. Sembawa kab. Banyuasin III). repository.radenfatah.ac.id. http://repository.radenfatah.ac.id/4164/
Agustinova, D. E. (2015). Memahami metode penelitian kualitatif. In Yogyakarta: Calpulis.
Ahimsa, S. P. (2017). Dinamika psikologis komunikasi verbal anak Gangguan Spektrum Autisme (ASD). etheses.uin-malang.ac.id. http://etheses.uin-malang.ac.id/9342/
Ahmad, D. N. (2017). Membangun Komunikasi dan Pendidikan Berkarakter dalam Keluarga dalam Pengenalan Awal Organ Seksual pada Anak. BIOEDUKASI (Jurnal Pendidikan Biologi). https://ojs.fkip.ummetro.ac.id/index.php/biologi/article/view/1069
Alima, S. M. (2019). peran guru dalam meningkatkan keterampilan bersosialisasi bagi siswa berkebutuhan khususdi sekolah autis dan abk pesantren anaksholeh baitul qur’an
Aminah, S. (2021). Pendidikan Karakter pada Anak Berkebutuhan Khusus di Lembaga Insan Cemerlang Desa Tanjung Sepreh Kecamatan Maospati Magetan. JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD ….
Amka, A. (2017). Evaluasi Pendidikan Karakter Inklusif Bagi Anak Berkebutuhan Khusus di Sekolah Reguler. Jurnal Sagacious. https://rumahjurnal.net/sagacious/article/view/127
Anshary, A. D. R. (2020). Peran Tutor Dalam Pendekatan Pembelajaran Pada Anak Berkebutuhan Khusus Di Homeschooling Smart Talent Bandung. repositori.unsil.ac.id. http://repositori.unsil.ac.id/5022/
Ardiansyah, A., Nggeboe, F., & Hariss, A. (2017). Kajian Yuridis Penelantaran Anak Oleh Orang Tua Menurut Persfektif Hukum Indonesia. Legalitas: Jurnal Hukum.
Burhaein, E., Agustin, N., & ... (2022). Bagaimana Pelaksanaan Strategi Pembelajaran Penjas Adaptif selama Pandemi? Jurnal ….
Emilia, D. (2019). Peran Orang Tua Dalam Menumbuhkan Minat Belajar Anak Di Sd Negeri 64 Bengkulu Selatan Desa Suka Nanti Kecamatan Kedurang. repository.iainbengkulu.ac.id. http://repository.iainbengkulu.ac.id/3738/
Krismawati, V. (2021). Strategi Guru Pendamping Khusus Dalam Implementasi K13 Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Anak Berkebutuhan Khusus Di SD Alam Lukulo eprints.iainu-kebumen.ac.id.
Nahampuan, D. (2017). Kompetensi Kepribadian Guru dalam Pelaksanaan Pembelajaran Anak Autis di SLB C Karya Bhakti Purworejo. In Widia Ortodidaktika. journal.student.uny.ac.id.
Rosleny, B., & Basri, M. (2022). Analisis Penanaman Nilai Karakter Pada Anak Berkebutuhan Khusus di SD Negeri Unggulan Mongisidi I Makassar. Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan
Sugiono, S. (2013). Metode Penelitian Kualitatif. In Bandung: Alfabeta.
Tantoro, S., & Yasnawati, R. (2015). Aktivitas Belajar dan Struktur Belajar pada Anak Autis di Sekolah Luar Biasa Yayasan Harapan Bunda Dumai (Yhbd) Kota Dumai. neliti.com.
Widyastuti, A. (2020). 77 Permasalahan Anak dan Cara Mengatasinya. books.google.com.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jurnal Pendidikan Agama Kristen (JUPAK)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.